Foodinar #1
Foodinar #1
NEW SUPERMARKET CONCEPTS
21 APRIL 2021
15:00 -17:30

“We hebben een goed aanbod van gezonde voeding maar de consument maakt vaak de ‘verkeerde’ keuze.”
Dit zijn veelgehoorde dilemma’s waar food professionals dagelijks mee worstelen. Natuurlijk willen we een duurzame voedselketen en consumenten gezonde voeding bieden, maar de realiteit is weerbarstig. Er is geen domein waarin de tegenstrijdige belangen zo scherp zichtbaar zijn als in voedsel. Dit vraagt om verandering, om gezond(er) fast food en om een nieuw type supermarkt met een duurzamer én gezonder aanbod van voeding.

“We hebben radicale innovatie in het aanbod van eten en drinken nodig maar er is niets zo traditioneel als onze eetcultuur”
WAAROM JE NIET MAG ONTBREKEN
Een interactief programma die nieuwe inzichten bieden op het snijvlak van fooddesign en wetenschap, inzichten die consumentengedrag sturen in de richting van gezonde en duurzame keuzes.
- Vanuit verschillende invalshoeken als gezondheid, technologie en de toekomst delen experts hun visie op het veranderen van consumentengedrag.
De keynote’s van Paco Underhill en Katja Gruijters geven je inspiratie om op een hele andere manier na te denken over de complexiteit van de food problematiek.
Je ontvangt de unieke FYM bite box (samengesteld en designed by top fooddesigner Katja Gruijters) die je nodig hebt voor het live ‘food experiment’.
Je krijgt een sneak preview over de nieuwe plannen, de projecten die binnenkort van start gaan en hoe je daarin kun participeren.

LOCATIE
- Online (met dank aan Greenhouse Deloitte voor de technische assistentie).
KOSTEN
Early bird ticket* t/m 05-04-2021: €199,00, regulier ticket €249,00.
*) We zijn een Anbi stichting zonder winstoogmerk, de deelnemers fee is puur kostendekkend.

WAT STAAT ER OP HET MENU
1500-15.05
Welkom en introductie door dagvoorzitter Helen Meijer, senior manager Deloitte
15.05-15.25
Katja Gruijters over de laatste FYM projecten en plannen
15.25-16.00
Keynote Paco Underhill, environmental psychologist in retail.“In our PostPan world it’s time for us to take our lock down experiences and turn them into – a healthier planet, a better store and happier version of ourselves.” A report from the trenches of consumption.”
16.00-16.10
Break met something to bite on…
16.10-16.40
Paneldiscussie onder leiding van Helen Meijer.
Met medewerking van:
Joyce Bierman – director Merk communicatie & Allerhande, Albert Heijn
Rupert Parker Brady – retailexpert en sr. concept strateeg Sandenburg concept creation
Prof.dr.ir. Hans van Trijp – hoogleraar Marketing en Consumentengedrag, WUR
16.40-17.10
Interview onder leiding van Helen Meijer.
Met medewerking van:
Dr.ir. Gerda Feunekes, directeur Voedingscentrum Nederland
Carolien Niebling, food futurist
Jeroen Willemsen, eiwitcommissaris van Nederland
17.10-17.15
Wrap up en conclusies.
17.15-17.20
Launch eet-club + next steps.
17.20-17.30
Toast moment met verrassing uit de Feed Your Mind Bite Box.
Enthousiast geworden?

SPREKERS

Helen Meijer, dagvoorzitter

Paco Underhill, Keynote

Rupert parker Brady

Hans van Trijp

Gerda Feunekes

Carolien Niebling

Jeroen Willemsen

Joyce Bierman
OVER FEED YOUR MIND
Feed Your Mind verkent principes voor een beter voedselsysteem en werkt aan de transitie naar gezondere en minder verspillende scenario’s, in alle schakels van de keten. Onze aanpak onderscheidt zich door het combineren van wetenschappelijk onderzoek met fooddesign, waarbij we creatief samenwerken met bedrijven, instellingen en consumenten. Onze projecten leveren toepasbare nieuwe inzichten op over verbeteringen op het gebied van productie, transport, verpakking, retail en afvalstromen. Projecten die bijdragen aan het op aantrekkelijke wijze gezonder en bewuster omgaan met ons koop en eetgedrag.


